torstai 7. lokakuuta 2010

Mainospalaveri

(”Voitais tehdä tämmönen mainos… tässä olis niinku ensin semmonen kaunis nainen, joka hakee epätoivoisesti hyllystä luettavaa, mutta ei löydä, koska se on niinku lukenu jo melkein kaikki ja uutuuksiin on kauheat varausjonot…”)

Treenattu mainosääni:
”Ahmitko kirjan päivässä? Odotatko kärsimättömänä uutuuksia käsiisi? Ahdistutko, kun varausjono edelläsi on 20? Ei hätää! Ratkaisu on uusi pikalainahylly!”

(”Tässä sit niinku kamera siirtys siitä naisesta semmoseen sirpsakkaan kirjastotätiin, sillä vois lukee vaikka paidassa et Kirjastotäti, ni se niinku selvittäs sitä asiaa…”)

Kirjastotäti:
”Uudesta pikalainahyllystä löydät vain suosituimpia uutuuksia ja puhutuimpia lukuromaaneja! Ei enää hankalaa ja aikaa vievää harhailua hyllyjen välissä! Ei enää varausjonoissa odottelua! Pikalainahyllystä saat parhaimmat kirjat heti käyttöösi!”

(”Sit taas niinku zoomattas siihen naiseen. Sillä ois vähän semmonen epäuskoinen ilme kasvoilla.”)

Nainen:
”Mutta kuinka se on mahdollista!?”

(”Se kirjastotäti sit nostais tässä kätensä ylös, vähän sillee niinku supersankarityylisesti, ja sillä ois kädessä semmonen kirja, jossa lukis isolla Pikalaina.”)

Kirjastotäti:
”Hankimme uuteen pikalainahyllyyn vain kaikkein suosituimpia teoksia! Pikalainan laina-aika on vain viikon, eikä sitä voi varata tai lainata uudestaan. Tämän vuoksi varausjonojakaan ei ole, ja kirjat kiertävät nopeasti. Saat uutuuden käyttöösi jopa 76% nopeammin!”

Nainen (ilahtuen ja ihmettelevällä äänellä):
”Aivan ihanaa! Nyt voin siis koska vain ahmia uutuuksia heti kun ne ilmestyvät!?”

Kirjastotäti (voitonriemuisena):
”Aivan! Mutta ei tässä vielä kaikki! Koska uusi pikalainahyllymme on varustettu pyörillä, se siirretään joka sunnuntai lukusaliin! Pystyt siis lainaamaan suosituimpia kirjoja myös sunnuntaisin! Eikä tämä maksa sinulle mitään!”

Nainen (ylistäen):
”Kiitos Kirjastotäti! Minä ja perheeni käytämme tästä lähin aina pikalainahyllyä!”

(”Tässä niinku kamera siirtyis kuvaamaan sitä hyllyä… jotenki sillee niinku hienosti…no, se täytyy vielä jotenki katsoo, et miten…mut kumminkin…”)

Treenattu mainosääni:
”Käytä sinäkin Rauman kirjaston uutta pikalainahyllyä! Suosikkikirjasi saatavilla viikon jokaisena päivänä! Pikalainahylly – meille, jotka luemme nopeammin!”

(”Ja tähän se mainos niinku loppus. Mitä mieltä ollaan? Eikai toi slogan menny mitenkään överiks tai sillee…? Yksityiskohtia voidaan tietty vielä viilata…”)

4 kommenttia:

  1. Siitä vaan toteutukseen. Kuluja säästääksesi voit ottaa vaikka itse videolla ja laittaa blogiisi. Ainakin minä mielenkiinnolla katsoisin (ehkä montakin kertaa). Uskon, että moni muukin tekisi samoin.
    Saman mainoksen voisi tehdä myös miespuolisen kanssa, vaikka voi olla, että ehdottamasi mainos saisi miehet enemmän asioimaan kirjastossa. Ja naisethan käyttävät muutenkin kirjastoa enemmän,luulisin ainakin.

    VastaaPoista
  2. Ideahan on hyvä mutta kyllä tosiaan mainoksesta pitää olla versio, jossa on komea mies.
    Mä ainakin katsoisin sellaista mainosta paljon mielummin!

    VastaaPoista
  3. Lähettäisin Karrille Beautiful Blogger -palkinnon, mutten osaa linkittää kuvaa. Toivottavasti Karri itse osaa! Eli:
    Onneksi olkoon! Olet saanut tunnustuksen, johon liittyy seitsemän paljastuksen kirjoittaminen, palkintonapin käyttöoikeus sekä palkinnon jakaminen edelleen seitsemään blogiin :)

    VastaaPoista
  4. Kiitoksia kommenteista ja palkinnosta =) Hmm... vai 7 paljastusta...

    VastaaPoista